tisdag 6 maj 2014

Flytt, födelsedag och stress!

Nu är det mycket på gång i mitt Australienliv. 
Först har det firats en födelsedag! Jag blev hela 28 år och detta firades med min nya lilla Aussie familj. Hade ju sådan enorm ångest över att fylla år här så långt ifrån familj, men det visade sig bli en riktigt mysig och härlig dag! Började med BBQ och tårta, sedan fyrverkerier som skådades från vår balkong och efter det musikquiz och utgång med finaste, underbaraste gänget :) Bättre än så kan man inte bli firad!

I onsdags flyttade jag in i mitt gamla rum i Peninsula med Mia och hennes lilla familj! Denna flytt berodde på att vår lägenhet blev såld och de nya ägarna ville inte hyra ut, så vi blev tvungna att hitta nya hem och då passade det alldeles perfekt att flytta in till Mia! Det känns även extra skönt att bo här då Mia och jag känner varandra som systrar så detta underlättar hemlängtan lite!

Hade tänkt att skolan skulle börja lugna ner sig lite nu, hade två presentationer förra veckan som jag stressade mycket inför, men sen efter dem tänkte jag att nu äntligen skulle jag få mer tid till annat! Då jag skulle ha 3 veckor på mig att skriva de 2 assignmenten som var kvar…. Tills Mia, även kallad queen of the roads, kom på den strålande idéen att jag skulle följa med henne och Terje upp till Cairns där de ska på bröllop och sen bila ner längs kusten… så från att ha 3 veckor på sig blev det plötsligt 10 dagars panik!
Men det är det värt alla dagar i veckan J

Så den 15:e maj bilar vi upp till Cairns där Mia och Terje ska på bröllop och jag ska passa Kira. Sen flyger Terje hem på söndagen och jag och Mia bilar ner längs kusten under en vecka. Så även fast jag missar skola och får stressa nu så är det ändå sådana resor som jag ville göra när jag kom hit, spontana, fria och härliga resor J Så detta ser jag fram emot mycket, ska bara ta mig igenom några nätter med kaffe och choklad först

När vi kommer hem från resan är det bara några dagar kvar tills Johan anländer J Så nu kommer tiden gå fort tills vi ses igen!


Vintern har förresten kommit hit nu! Vi har mellan 22-25 grader på dagarna 17 och 19 på nätterna. Härligt med svensk sommar här J Sjukt nog sover jag med mjukisbyxor och två täcken för att jag fryser så mycket!

Inga kommentarer: