Dagen vi flyttade in i vår nya lägenhet hyrde vi en bil för
att kunna frakta alla våra väskor från hostellet till lägenheten. Det var så
otroligt skönt att lämna hostellet och öppna dörren till vårt nya hem J Äntligen!
Då måste jag ändå säga att jag och Emma hade väldigt tur när
vi fann denna lägenhet, de flesta vi pratat med här har det tagit minst 2
veckor att få ett kontrakt, för oss tog det 3 dagar!
Efter att ha dumpat alla våra saker, så styrde vi kosan mot
Svenskt territorium här i Australien, även kallat IKEA. Svenskarnas mecka! Där
gick vi lös på ljus, kuddfodral, filtar och annat som gjorde vårt nya kryp in
lite mer hemtrevligt och mysigt! Vi köpte även en dubbelmadrass till Emma, då
hon offrade sig och tog det mindre rummet med 2 twinsängar. Med dubbelmadrassen
kunde hon sätta ihop sängarna till en dubbelsäng och undvika skarven i mitten.
Vi passade även på att stanna vid en supermarket och köpte på oss basvaror och
storhandlade. Som ni ser på bilden så blev det en del påsar.
Det är alltid lika spännande att komma till ett nytt land
och upptäcka deras matvanor. I Australien är det mesta friterat, friterade
kyckling vingar, lår, bröst, chicken nuggets m,m och matkulturen har mycket
influenser från England, vilket vi inte tycker om här i vår fitnesslya!
Grönsakerna är lite dyrare än hemma och det finns ingen fryst kyckling! Men det
finns gott om kött, och det är bra kött och det billigt! Så nu jäklar ska jag
käka protein och bygga muskler! (eller iaf käka protein).
Väl hemma med alla våra kassar pysslade vi tills vi fick ett
riktigt mysigt hem! Den gångna veckan har vi varit mycket effektiva och fixat
bankkort, telefonkort, internet, gymkort, skol-id, busskort och testat på
dansgolven i Surfers Paradise inte bara en gång utan 3. Så nu är allt klart för
skolstart!
Nu börjar jag smälta att jag bor här, att detta kommer bli
min vardag i 10 månader! Att jag kommer få njuta av en strand 20 meter från
dörren, att jag kommer kunna se havet när jag vaknar och somnar, att solen
kommer värma mitt ansikte, att folk hälsar glatt vart man än går! Nu mår jag
bra J





