Så med all denna "nya" information i bagaget fortsatte O-week med fler seminarium om hur man skaffar part-time job och vilken hjälp vi som inte har engelska som modersmål kan få. Vi gick även på ett hysteriskt roligt seminarium som heter Uni-smart och som skulle handla om allt som gör din universitetsupplevelse roligare.
Föreläsaren börjar med att presentera en forskare från UCLA i USA som ska berättar om en forskning om hur alkohol påverkar dina studier som gjorts på UCLA. Forskaren såg ut som en riktig amerikan, äldre herre i 50 års ålder, mustasch och tupéliknande frisyr och en kostym. Han berättar att forskininge gick ut på att ge vissa elever en dos alkohol varje dag under 1 års tid för att sedan se hur detta påverkar deras studier, efter lite mer prat om denna forskning så visar han resultatet, som då visar på att de eleverna som fått alkohol har gjort betydligt bättre ifrån sig än de som inte fick alkohol. Han förklarar då att de ville göra samma forskning här på Griffith university och frågar vilka som är intresserade, han bjuder in dessa till en workshop nästa dag och som tack får man en drink. Några enstaka räcker upp handen. Vid det här laget är jag mycket misstänksam, vad är det för skola som promotor att alkohol är bra för dina studier och som ger unga elever alkohol varje dag……
Så innan han tackar för sig säger han att forskningen har en rolig förkortning, som han visar på en stor powerpoint…. BALLS! "cause this is balls" säger han då och plötsligt sätts en låt igång och amerikanaren börjar strippa och sliter av sig mustaschen och peruken…. LURADE! Då var det en ståuppkomik som under 2 timmar underhåller oss med allt som kan gå fel under ens studietid. Har aldrig skrattat så mycket! Bästa någonsin!
Så fortsatte sedan O-week med beach party på Unibar (ja det finns en bar på skolan som säljer alkohol, hade aldrig hänt i Sverige, de säljer till och med alkohol på kaféerna på skolområdet, sen talar de om för eleverna att det är inte sunt att dricka alkohol. Vaddå dubbla budskap :) )
På lördagen var det dags för Amazing Race, ni vet programmet som går på tv med par som tävlar runt hela jorden, varje plats de besöker får det en ledtråd som ska ta dem till nästa ställe och så vidare. Detta var en mindre kopia som utspelade sig på Gold Coast.
Ni som känner mig kan ju gissa vem som blev teamleader för mitt lag, de tog inte många sekundrar för min teammedlemar att välja mig som det och jäklar vilken teamleader jag var, min grupp fick springa hela tiden. Vi rusade runt i de olika områden helt galna och taggade. En av de roligaste tävlingarna jag varit med om! Tyvärr vann vi inte men vi var ändå bästa teamet! Hade sådan fruktansvärd träningsvärk dagen efter kan jag lova!
Har träffat riktigt goa tjejer här som jag umgås med mycket, dessvärre är de bara svenskar än så länge så mitt mål nu är att bli lite mer internationell :)
Hoppas ni har det bra där hemma! Kommentera gärna mina inlägg :)
