Så vad har hänt, jo tiden går som vanligt fort när man har roligt (eller kanske skulle säga mycket plugg). 6 veckor i skolan har rusat förbi med tentor, uppsatser, quiz, grupparbeten och nya bekantskaper!
Helgerna har varit fulla av antingen plugg eller fest. Så som det ska vara när man studerar på Guldkusten!
Första dagarna i skolan var jag nervös som ett asplöv över hur jag skulle klara kurserna, ta in vad lärarna säger och göra bra ifrån mig på tentorna och inte minst kunna skriva en hel uppsats på 2500 ord på engelska, jag som inte skrivit på engelska sen gymnasiet! Det tog bara en vecka innan jag var inne i det som tur var, sedan har det självklart kommit många bergochdalbane svängar där paniken över hur jag skulle förstå frågorna på tentorna, kunna skriva uppsattser m,m. Många är gångerna då jag suttit uppe på natten i panik över hur detta ska sluta, vad jag ska säga till csn när jag kuggar alla kurserna, funderat på att lämna allt och åka hem, eller fått panik över att jag inte förstått ett ord! Så efter mängder av choklad och kaffe så insåg jag när jag fick tillbaka resultaten på mid-term exams att jag är sjukt grym på att skriva tentor på engelska då jag fick nästa högsta betyg på 3 av dem! Så nu kan jag andas ut lite :)
Min första uppsats kändes också bra att skriva, började skriva med varannan mening svenska och varannan engelska, men efter ett tag insåg jag att jag skrev enbart på engelska. Så jag kom in i det fort.
Här på skolan finns det även så kalla EnglishHelp för internationella studenter där de läser igenom det man skrivit och rättar grammatik och stavfel. Där fick jag reda på att det enda jag har svårt med är när jag sätta of, from och by. Så detta ska jag öva på. Det var ju ändå en av anledningarna till att jag åkte hit för att bli bättre på min engelska och få lite självförtroende i språket och det har jag redan fått!
De jag umgås mest är svenskar (som vanligt) men de är så fina och härliga så de gör inte så mycket att de är svenskar :)
Får nypa mig själv då och då för att inse hur bra jag har det och hur bra denna resa var för min egen utveckling som person! Har redan efter 2 månader insett mycket om mig själv och hur jag bör göra för att få ett sundare och harmoniskt liv där jag inte förstör för mig själv!
Dock finns det mycket hemlängtan i bergochdalbanesvängarna och jag tänker mycket på er där hemma ska ni veta både vänner och familj! Längtar efter ett "normalt" liv i Stockholm med allt vad det innebär och det är nu när man befinner sig på andra jorden som jag insett vad mycket många av er betyder för mig och vad ni har för positiv inverkan på mitt liv. Jag är så tacksam för att ni finns i mitt liv! En person som gör hemlängtan lite extra svår är så klart Johan men nu är det enbart 39 dagar (för den som räknar) innan han kommer ner och bor här med mig i 2 hela månader, så det känns väldigt skönt att få den tiden med honom!
Men tills den dagen jag flyttar hem ska jag njuta av detta liv i solen och med stranden bara några steg utanför dörren :) (och några till nätter med choklad och kaffe)