Så har 4 dagar passerat förbi i paradiset! De första dagarna
gick vi bara runt till de olika hotellkomplexen här i Surfers Paradise och
letade boende. Efter flera tusen steg, värk i fötter och vader, sönderbrända
axlar så hittade vi äntligen en lägenhet vi ville ha. Vi sökte och idag fick vi
svar om att vi fick den och inflytt är redan imorgon. Lyckan är total kan jag
säga! Det såg ut till en början som om vi skulle behöva förlänga vår vistelse
på hostellet i 1-2 veckor, då de flesta
ansökningsperioderna var så länge. Så här hade vi riktigt tur J
Livet på hostell är inte så glamouröst som när man var 20
år. Det är bara massa backpackers vars ända mening med livet är fylla och
frihet. Så vi har känt oss rätt gamla här. Första gången i mitt liv som jag gör
det. Känner mig helt malplacerad. Som tur var fick dessa två nuckor ett eget
rum i en ”lägenhet” som vi delar med 2 andra tjejer. Så vi delar kök och badrum
med dem, vilket innebär att vi inte behöver laga mat med alla andra på
hostellet. Dock har det varit drygt att bo i sin väska och det är varmt och
fuktigt på rummet.
Lägenheten vi fått är en 3 rummare med 2 badrum och balkong
med utsikt över havet och ca 20 meter att gå till stranden. Bilder kommer så
snart vi flyttar in.
Imorgon hyr vi bil och åker till Ikea (såklart) för att köpa
lite saker till lägenheten för att piffa upp den och göra den hemmatrevlig. Ska
också åka till en stor supermarket för att köpa på oss mat!
Det ska bli så otroligt skönt att få ett liv här nu J en vardag med träning
och studier och många resor!
Vi har inte enbart letat lägenhet utan har hunnit med både
middagar, bowling och en spontanutekväll. Spontaniteten sprudlar när man bor på
hostel J
Saknaden har inte varit så svår som jag trott men det beror
nog på att det varit så mycket här de senaste dagarna. Sen är jag så glad över
att äntligen vara här J
Surfers Paradise är precis som jag minns det, kommer ihåg
alla gator, genvägar, affärer och platser. Det känns nästan lite obehagligt att
tänka att det var 7 år sedan jag var här sist, för det känns som om det var
igår jag lämnade denna vackra stad! Vart tog åren vägen?
Har så otroligt många minnen kopplade till denna stad och
många av de minnena hjälpte mig att bli den jag är idag. Så att vara tillbaka
är lite som att knyta ihop påsen J


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar