tisdag 18 februari 2014

Första dagarna i Paradise!

Så har 4 dagar passerat förbi i paradiset! De första dagarna gick vi bara runt till de olika hotellkomplexen här i Surfers Paradise och letade boende. Efter flera tusen steg, värk i fötter och vader, sönderbrända axlar så hittade vi äntligen en lägenhet vi ville ha. Vi sökte och idag fick vi svar om att vi fick den och inflytt är redan imorgon. Lyckan är total kan jag säga! Det såg ut till en början som om vi skulle behöva förlänga vår vistelse på hostellet  i 1-2 veckor, då de flesta ansökningsperioderna var så länge. Så här hade vi riktigt tur J

Livet på hostell är inte så glamouröst som när man var 20 år. Det är bara massa backpackers vars ända mening med livet är fylla och frihet. Så vi har känt oss rätt gamla här. Första gången i mitt liv som jag gör det. Känner mig helt malplacerad. Som tur var fick dessa två nuckor ett eget rum i en ”lägenhet” som vi delar med 2 andra tjejer. Så vi delar kök och badrum med dem, vilket innebär att vi inte behöver laga mat med alla andra på hostellet. Dock har det varit drygt att bo i sin väska och det är varmt och fuktigt på rummet.

Lägenheten vi fått är en 3 rummare med 2 badrum och balkong med utsikt över havet och ca 20 meter att gå till stranden. Bilder kommer så snart vi flyttar in.

Imorgon hyr vi bil och åker till Ikea (såklart) för att köpa lite saker till lägenheten för att piffa upp den och göra den hemmatrevlig. Ska också åka till en stor supermarket för att köpa på oss mat!

Det ska bli så otroligt skönt att få ett liv här nu J en vardag med träning och studier och många resor!

Vi har inte enbart letat lägenhet utan har hunnit med både middagar, bowling och en spontanutekväll. Spontaniteten sprudlar när man bor på hostel J

Saknaden har inte varit så svår som jag trott men det beror nog på att det varit så mycket här de senaste dagarna. Sen är jag så glad över att äntligen vara här J

Surfers Paradise är precis som jag minns det, kommer ihåg alla gator, genvägar, affärer och platser. Det känns nästan lite obehagligt att tänka att det var 7 år sedan jag var här sist, för det känns som om det var igår jag lämnade denna vackra stad! Vart tog åren vägen?

Har så otroligt många minnen kopplade till denna stad och många av de minnena hjälpte mig att bli den jag är idag. Så att vara tillbaka är lite som att knyta ihop påsen J






Inga kommentarer: